Naais to meet you - de moderne kettingbrief

 Evelien van Sewbidoo organiseert op 29 oktober een grote gezamenlijke naaidag. Ik kan niet gaan, want ik ben dat weekend op naaiweekend met een aantal andere topdames. Maar Evelien lanceerde ook een soort kettingbrief online , waarbij bloggers drie vragen beantwoorden en het ‘stokje’ doorgeven aan drie nieuwe bloggers.

 Ik kreeg het stokje door van Lieve van girlsinuniformblog en formuleer met veel plezier een antwoord op de drie vragen:

1. Wat was het eerste stuk dat je maakte en voor wie? 
Ik begon te naaien in 2012, toen Sam ongeveer een half jaar oud was. In oktober 2012 maakte ik op de naailes mijn eerste rokje. Ik vond enkel foto's van het niet omgezoomde exemplaar, en van een foto 'op model' toen mijn model nog niet zelfstandig kon staan, haha. Maar goed, dit is mijn eerste stuk, een rokje dat ik naaide voor Sam:




 
2. Op welk genaaid stuk ben je het meeste trots?

 Dat is sowieso een moeilijke vraag. Ik zag dat al verscheidene blogsters voor mij het moeilijk hadden met het beantwoorden van deze vraag en dat is voor mij niet anders. 
Een stuk dat veel uit de kast komt, is uiteraard heel leuk om te zien. En dan denk ik direct aan de jassen die ik al maakte voor Sam. 
Deze Jackie vind ik dan wel één van mijn toppers. Ook omdat naaivriendin Mieke toen de tijd wou nemen om de foto's te nemen, ben ik erg trots op het blogbericht.



Momenteel ligt er stof voor een Louisa jas op de kniptafel, maar dat zal voor tijdens ons naaiweekend zijn, vermoed ik...
 
3. Welke naaister/ontwerper/blogger/youtuber/instagrammer zou je graag eens in het echt ontmoeten?

  Ik ontmoette al veel blogsters op de blogmeets die ik al organiseerde en vind dat echt superleuk, dat ik nu op veel namen ook een gezicht kan plakken en dat die mensen in 't echt ook even tof zijn als dat ik dacht, van ze online te lezen. :D 
Wie ik nog niet ontmoette, en waar ik toch veel respect voor heb is Qwinta van Ryckeghem van de blog (made by) Larth. Ze naait veel, ze naait mooie dingen en ze maakt er bovendien ook nog superknappe foto's van! Dus Qwinta, moest je ooit es zin hebben in een date, I'm in! :)

Ik geef bij deze het stokje graag door aan drie andere topdames en ik hoop dat zij de vraagjes ook beantwoorden.

- Ellen Merckx van Mamadammeke

- Marie-Paule Gyselen van Sopoposew

- Sofie Meerschaege van Momfie

1 opmerking

  1. Altijd leuk om hier te komen lezen. Stuk voor stuk parels... Oh, ik ga wat blozen van je. En ja, ik ga graag eens met jou op date! (gniffel, gniffel)

    BeantwoordenVerwijderen