een watervalhalstruitje uit modal

Ik begon mijn truitjes met V-hals een beetje beu te worden en ging daarom op zoek naar een patroon voor een truitje met watervalhals.

Vriendin Mieke bracht er mij eentje mee, uit een knipmode. Wel met korte mouwen, maar die zou ik dan wel verlengen...
Na eventjes puzzelen op de stof zag ik al vrij snel dat lange mouwen er niet zouden uitraken.

Toen de top dus af was (met korte mouwen) moest ik nog eens langs de Stoffenmadam (zonde toch :p) voor 60cm extra van deze modal. We zwijgen even over de andere stofjes die tegelijkertijd over de toonbank gingen :p

Ik mat de lengte van een gewone mouw en knipte er zo een rechte mouw aan. Best een oké resultaat, als ik het zo zie. :)


Onderaan de top en aan de mouwtjes naaide ik een elastiek in, anders hing het een beetje te veel als een zak, vond ik. 

PS:
Patroon: uit Knipmode april 2014 / apart hier te kopen
Stof: oudroze modal (hier) van de Stoffenmadam

40dagenbloggen: 16/40
skipdagen: 0/6

3 opmerkingen